Shalomé in Australië

Go, went, (not totally) gone

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik alweer bijna een week weg, het wordt wel tijd voor een berichtje dus.
Allereerst wil ik iedereen ontzettend bedanken voor alle lieve woorden, berichtjes, kaartjes en cadeautjes (en Niels, jij natuurlijk heel erg bedankt voor je mooie lieve brief!).

Ik heb natuurlijk heel veel te vertellen, maar laat ik bij het begin beginnen! :)
Woensdagmiddag begon met een afscheidsborrel, met een kleine toespraak van opa (thanks again

Smile
). Het was erg gezellig, maar het besef dat het voorlopig de laatste keer zou zijn dat ik iedereen zou zien, was er nog niet echt.
Rond 5 uur/half 6 (not sure, though) reden we weg naar Schiphol. Ik samen met papa, mama en Niels in de auto, en achter ons aan reden opa, oma, Jonathan en Annet.
Nadat mijn koffer was ingecheckt hadden we nog even tijd om wat te eten, al had ik niet erg veel honger om eerlijk te zijn (Niels, ik hoop dat je hebt genoten van mijn halve saucijzenbroodje
Wink
). Toen kwam toch echt het moment van afscheid nemen.. Na veel tranen, knuffels, kusjes, nog meer tranen en veel meer kusjes liep ik richting de douane. Ja, dit was de laatste keer in 6 maanden dat ik ze zou zien.

Gelukkig hoefde ik op de gate niet heel lang te wachten om te kunnen boarden, en in de tussentijd kon ik nog appen met Niels en oma. Ik had me voorbereid op WiFi in het vliegtuig, daar was tegenvaller nummer 1: de WiFi was tegen betaling.. Omdat ik een nachtvlucht had vond ik het een beetje zonde van m'n geld, dus besloot ik de WiFi dan maar te betalen op mijn tweede vlucht van Abu Dhabi naar Melbourne.
Eenmaal in Abu Dhabi geland had ik gelukkig wel WiFi, dus kon ik appen met het ontwakende Nederland.
Nou goed, boarden voor de tweede vlucht dan maar. In het vliegtuig kwam ik er al vrij snel achter dat de WiFi hier andes werkte dan op de vorige vlucht. Jahoor, daar was teleurstelling nummer 2 al: de WiFi hield in dat je op een soort vliegtuignetwerk kon roamen op je eigen telefoonkosten. Nou, dat doen we maar even niet! Deze vlucht duurde net iets langer dan 12 uur, overduidelijk veel te lang voor iemand die niet in een vliegtuig kan slapen....

Frown

Afijn, na 12 hele lange uren kwam in aan in Melbourne. Hier moest ik m'n koffer van de bagageband ophalen, van het vliegveld af en vervolgens m'n koffer en mezelf weer inchecken.
Op de gate kon ik even (nouja even.... zeg maar drie kwartier) met Niels bellen voordat hij naar bed ging. Ook nog wat heen-en-weer geappt met oma, die mijn hele reis bijhield op haar iPad.
De derde vlucht duurde erg kort (ongeveer 2.5 uur), en de helft van de tijd heb ik geslapen (ja, waarom dat alleen op deze vlucht lukte is ook mij een raadsel.....
Undecided
).

Na een lange reis van pak 'm beet 30 uur was ik eindelijk op mijn eindbestemming! Chris haalde me op op het vliegveld, ongeveer 10 minuutjes rijden met de auto. De kinderen waren nog op school, dus ik had even de tijd om bij te komen van de lange reis, en om alle nieuwe indrukken op me in te laten werken. Ik pakte m'n koffer uit, nam een douche en rustte uit. Intussen ging Chris de kinderen ophalen, en toen ze binnen kwamen renden ze gelijk naar Zoes kamer. Na een paar minuten kwam Zoe er wel uit om kennis te maken met mij, maar Jack rende het eerste uur alleen nog maar voor me weg.

Zaterdag en zondag mocht ik gelijk aan de bak: Chris moest werken dus de kinderen waren bij mij. Rond de middag kwam er wel een ander meisje om me af te lossen zodat ik even kon slapen, want wat rust kon ik wel gebruiken..
Deze week moeten de kinderen gewoon naar school, maar ik hoef ze nog niet te brengen of op te halen. Maandagochtend kwam de moeder ze thuis ophalen en bracht ze naar school, en haalde ze ook weer van school op, zodat Chris ze na z'n werk bij haar kon ophalen. Gisteren en vandaag bracht Chris ze weg, en bracht de moeder ze na het avondeten weer thuis.

Ik kan nog niet zeggen dat ik al erg veel van de omgeving heb gezien, omdat Chris tot nu toe elke dag moest werken heeft hij me nog niet zo veel kunnen laten zien.
Gelukkig is de weg naar het strand wel erg makkelijk, dus daar ben ik al wel een paar keer naartoe gewandeld als ik tijd had.
Zaterdagmiddag ga ik met 2 andere meiden in Brisbane lunchen en even naar een strandje daar in de buurt, dus dan kan ik in ieder geval alvast wat van het land zien

Smile
.

Zo, ik denk dat dat voorlopig wel weer even genoeg was, jullie hebben nu in ieder geval een beetje een beeld van hoe mijn reis is verlopen en hoe de eerste dagen hier zijn.

Laat gerust een berichtje achter!

Liefs van Shalomé

Kiss

Reacties

Reacties

Ismay

Hey achternichiee;)
Wat een leuk verhaal! Leuk om te lezen.
Heel veel succes en vooral heel veel plezier geniet ervan.

Liefs Ismay

Dieneke

Veel succes en plezier daar!

Sandra

Die eerste week was dus nogal een marathon!!! Pfjieuw...ik ben heel benieuwd naar je vervolgervaringen en verhalen. Veel plezier op je eerste 'uitje' met de andere meiden en take good care!
Liefs Sandra

Annemiek

Wat kan jij ontzettend leuk schrijven Shalomé!
En wat een reis heb je achter de rug. Dat staat mij dus ook straks te wachten. Nice...
Alles is nu nog even wennen, maar je gaat vast een super tijd tegemoet. Hopelijk zijn die twee meiden leuk en kan je daar veel (vrije)tijd mee doorbrengen.
Ik wacht je volgende berichten af!

Heel veel plezier nog.

Groetjes Annemiek

Margriet Brubacher

Wat leuk om jouw ervaringen zo te lezen, Shalome! Geniet van je tijd in Australie, en vertel maar door. We vinden het erg interessant!
xo

Oom Wyb

Hai lieve Shalomé!
Wat een leuk verhaal! Dank ook voor je telefoonnummer!
Neem lekker de tijd om te wennen! Ik denk vaak aan hoe je het hebt daar! Fijn om te lessen!
Succes daar en tot mails/Apps .
Hartelijke groet,
Wybren

oma Coby

Ja, wat kun je leuk schrijven over wat je meemaakt. Mooi om ook die kant van je te leren kennen. We zijn erg benieuwd naar je volgende ervaringen. Hier regent het en regent het...

opa Jan

Leuk verhaal Shalomé in heel goed Nederlands! Heb je de steen al nodig gehad?

Gerry Kuiperij

Heej Shalome, wat ontzettend leuk om te lezen, ik hoop dat je je blog bij houdt en ik dus van heel dichtbij kan volgen hoe het leven van een aupair in Australie verloopt. Extra leuk omdat je mijn achternichtje bent. Ik wens je een heel gezellige tijd!

oma Cootje

Wat fijn om zo'n mooi verhaal van je te lezen. Ga zo door zou ik zeggen.

oma Cootje

Wat fijn om zo'n mooi verhaal van je te lezen. Ga zo door zou ik zeggen. Het is wel leuk, dat je nu doet wat ik ook heel graag had willen doen vroeger. En als ik dan de verhalen van jou lees dan beleef ik het een Bertje mee.

oma Cootje

Beetje

Berti

Prachtig Shalomé, wat een avontuur! Je lijkt al aardig ingeburgerd....

Berti

Heb een goeie tijd! Leuk om zo een beetje deelgenoot te zijn!!!!! Vergeet niet om foto's te maken!

Marieke Klein

Hallo Shalomé, als ik je verhaal lees lijkt het wel alsof je deze mensen al jaren kent. Heel knap van je dat je het zo snel oppakt allemaal. Geniet van alles!!
Liefs,
Marieke

Irma

He meis leuk om zo op de hoogte te blijven. Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.
Benieuwd hoe het gaat met jou en de kids en hoe jij je voelt en of je al beetje gesetteld bent.
Maak er een mooie en leerzame tijd van. Ik vind dit zoooo knap van jou dat je het doet en durft, petje af.
Geniet ervan meis lieve groet van mij. Xxx

opa Henk

Ik ben supertrots op jou Shalome.Dat je dit aan hebt gedurfd.
Helemaal naar het andere einde van de wereld.En ontzettend leuk om je te volgen met wat je aan het doen bent daar.
Gun je zelf ook de tijd om te wennen daar .Ik weet zeker dat het je lukt en ik denk dat het je leven gaat verrijken.
Veel liefs van opa Henk

joke

Hoi Shalome.
Wat een onder neming de hele reis maar dat heb je toch maar even gedaan.
Dit is een grote stap en het wennen zal ook best even tijd nodig hebben.
Maar echt dit wordt een van de mooiste herinneringen die je later aan je neefjes gaat vertellen,
Je kunt dit en de boefjes daar zullen je nog wel even uit proberen weet je nog hoe jonathan was toen ik op hem moest passen hahaha die weigerde gewoon ook maar iets te toen of te luisteren .
Echt ze gaan je beste vriendjes worden .
Gaaf dat je binnen kort wat meiden gaat ontmoeten nieuwe vrienden maken is toch ook wel heel erg leuk .
Wij denken aan je en je bent een kanjer
go for it girl ,you can do it!!!! dont gif up .

;)

Claudia

Lieve Shaal,

Wat ben je toch stoer! Leuk om je verhalen te lezen. Succes met je werk met de kinderen. En geniet maar lekker van je lunch met de meiden en je stranddagje. Leuk om te lezen dat je zo dicht bij het strand woont.
Ervaar, geniet en beleef!!

Liefs Claudia

opa Jan

Dag Shalomé,
Ik heb zojuist geld overgemaakt zodat je 100 foto's extra op je blog kunt zetten. Ben benieuwd naar de eerste foto's!

Marlies

Poehee, wat een reis en dan meteen vol aan de bak! Lijkt me wel erg vermoeiend hoor. Leuk dat je al in Brisbane bent geweest, hoe was de lunch? Lekker van opa's geld natuurlijk, zie iig geen foto's ;-). Wat doe je de hele dag als de kinderen op school zijn? Je bekwamen in het huishouden hoop ik... Succes met alles hoor! En natuurlijk veel plezier! Xxx en dikke knuffel van de jongens

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active