Shalomé in Australië

Inpakken en wegwezen!

I want to make memories all over the world en dat is precies wat ik ga doen!

De afgelopen weken heb ik veel gewerkt, maar op mijn vrije dagen heb ik geprobeerd zo veel mogelijk uit mijn tijd hier te halen. Ik ben mijn bucketlist aan het afwerken, maar voordingen die er niet op staan en toch erg leuk zijn sta ik altijd open!
Zo ben ik een paar dagen na mijn vorige blog met Annick naar de bioscoop geweest. De normale bioscoop stond niet op mijn lijstje, een open air cinema bezoeken wel. Omdat de tijd begint te dringen, heb ik genoegen genomen met een normale bioscoop. (Oké oké, we hebben ook een mislukte poging gedaan om Finding Nemo in het park bij het strand te kijken, goed genoeg haha). De film die we hebben gezien was Room.3 jaar geleden heb ik dit boek voor school moeten lezen, en de film leek me erg interessant. Al week de film op sommige plekken wat af van het boek, ik vond het alsnog een goede film en ik ben blij dat ik ben gegaan!
Ook komen er soms dingen bij op mijn lijstje, zoals een sleepover met Ava. Ik had haar een tijdje geleden al beloofd dat we dat binnenkort wel konden doen, en toen ik een keer een avond moest babysitten vroeg ze of ze bij mij in bed mocht slapen. Dit vond ik niet zo'n goed idee, omdat ik de volgende dag naar de Blue Mountains zou gaan; een andere keer dus. Toen ik die avond net op bed lag, begon Ava te huilen en mij te roepen. Ah kom op, gun mij ook wat nachtrust!

Cry
Ik ging er toch maar naartoe om te vertellen dat het toch echt tijd was om te slapen, en toen kwam ik tot de ontdekking dat ik iets heel belangrijks was vergeten; een luier! Haar bed was dus helemaal nat, en ze kon er echt niet meer in slapen. Ik heb gelijk het hele bed afgehaald, en er zat niets anders op dan haar bij mij in bed te nemen; ik wilde Lauren en Scott ook niet een slechte nachtrust geven omdat ik een domme fout had gemaakt.. Tot mijn grote geluk sliep Ava goed door die nacht, en ze werd zelfs niet wakker toen ik uit bed ging om te douchen! Stipt 7.30u opende ze haar ogen om mij een goede morgen te wensen, een goed begin van de dag dus!

Voor Ava kan het geluk trouwens echt niet op: laatst hebben we samen pepernoten gebakken! Ja, doe eens gek, het is alweer bijna Sinterklaas! De donkere basterdsuiker is hier echt niet te kanen (het smaakt en ruikt naar Vegemite

Yell
), dus de volgende keer dat ik pepernoten bak is in Nederland. Gelukkig vielen de pepernoten bij iedereen wel in de smaak. Ava heeft ze trouwens omgedoopt tot Shally's little tiny circle things
Tongue Out
.

Vorige week zaterdag ben ik weer met Jenneke op pad geweest: dit keer voor souvenirs en carnaval! We kregen de tip om voor souvenirs naar Paddy's Markets te gaan, omdat ze daar heel veel hebben en het is er ontzettend goedkoop. Ik ben aardig geslaagd, alleen voor Niels moet ik nog wat speciaals vinden, want thuiskomen met alleen een sleutelhanger is ook een beetje suf..
Die avond was ook carnaval. Dit hebben we gevierd in Scubar, een bar in het centrum van Sydney. Hier was iets georganiseerd voor Dutchies, al kon iedereen naar binnen komen. Aan het begin van de avond werd er Nederlandse carnavalsmuziek gedraaid en deden we de polonaise. Ook het bier was tot 23.00u voor ons verkrijgbaar voor een Nederlands prijsje, en ik moet zeggen dat dat me beter bevalt dan de 10 dollar die je hier per glas kwijt bent..
De volgende dag had ik weer moeten werken, maar uiteindelijk ben ik maar een half uurtje alleen met Nyah geweest, en toen lag ze ook nog op bed..

Vorige week heb ik weer aardig wat gewerkt, en op zondag was het weer tijd voor wat leuks! Samen met7andere Dutchies en Annickben ik naar het National Park geweest! We hadden 2 auto's gehuurd, dus we konden er makkelijk komen. We hebben een wandeling van (schrik niet) 10 kilometer gemaakt! We waren het er allemaal eigenlijk wel over eens dat het grootste deel van de wandeling erg saai was, en dat alleen het kleine stukje langs het water erg mooi was.


Toen de wandeling achter de rug was zijn we naar Helensburgh gereden, daar scheen een grot te zijn met glowworms! Het bleek in een oud treinstation te zijn, en wat was het mooi! Heel indrukwekkend, en hoe dieper we de grot in gingen, hoe mooier het werd. Onze schoenen moesten er wel aan geloven: het was heel erg modderig..

Eenmaal terug bij de auto besloten we het dorpje in te gaan om een ijsje te halen. We kwamen een café binnen om naar het toilet te gaan, en zijn er daarna ook gelijk weer uit gelopen, want het volk dat er zat was nou niet bepaald waar wij tussen wilden zitten.. Op zoek naar ijs kwamen we een pizzeria tegen die ijs verkocht, maar ze verkochten ook wat beters: NUTELLA PIZZA!!! 2 family sized pizza's gehaald, en wat was het lekker na zo'n lange wandeltocht! Daarna zat onze dag erop en zijn we naar huis gegaan.
Toen ik thuis was heb ik nog even met Niels geskyped, want het was Valentijnsdag! Ik had hem een kaartje gestuurd, die natuurlijk veeeel te vroeg aan kwam. Hij vond het niet zo leuk om te wachten tot 14 februari, maar lief als 'ie is, heeft hij toch de instructies op de envelop opgevolgd. Na even geskyped te hebben kon ik na deze lange dag eindelijk mijn bedje in kruipen.

Maandag zou ik eigenlijk vrij zijn, maar Lauren vroeg me of ik die kon ruilen voor woensdag en donderdag vrij. Nouja prima, dus maandag en dinsdag gewoon gewerkt.
Woensdag heb ik iets heel tofs gedaan! Er was een meisje in Sydney die voor de Trouw werkt, en ze had op Facebook een oproepje geplaatst of er mensen zijn die een tussenjaar hadden genomen na de middelbare school en naar Australië zijn vertrokken, en of die wat over hun reis tot nu toe wilden vertellen. Ik stuurde haar een bericht dat ik woensdag de hele dag vrij was en haar wel ergens kon meeten, en ze vroeg of ik een interview wilde doen! Het was echt een ontzettend gezellig gesprek, en ik heb voor mijn gevoel goed mijn verhaal kunnen doen. Omdat ze nu als freelancer werkt weet ze nog niet precies wanneer het gepubliceerd gaat worden, maar ze houdt me op de hoogte! Ik zal tzt wel een bericht op Facebook of misschien zelfs op mijn blog zetten, zodat jullie allemaal de Trouw kunnen kopen.

Smile

Gisteravond heb ik samen met Matthanje (een meisje die ook mee was naar het National Park) de Bondi-Coogee walk gedaan. Dit was ook iets wat op mijn lijstje stond, dus dat moest wel gedaan worden. Het is een wandeling van 5 à 6 kilometer, helemaal langs het strand. Het was echt ontzettend mooi, vooral met de zonsondergang!

Vanmorgen heb ik met Kelly een play date gehad. Zij past op een meisje van 2, dus dat is erg leuk voor Nyah. We zijn naar het park hier om de hoek geweest, de meiden vonden het wel een beetje raar! Misschien als we het vaker doen raken ze wat meer aan elkaar gewend en worden ze vriendinnetjes

Smile
.

Ik heb nog wat leuke dingetjes op de planning staan. Morgenavond ga ik samen met Jenneke een color run doen, en ik ben de hele dag bij haar.

Oké, en dan ga ik nu de titel van mijn blog uitleggen. Nee, jullie hoeven niet bang te zijn dat ik toch eerder naar huis kom, en ik ga ook niet eerder weg bij Lauren en Scott. Ik heb een tripje naar Bali gepland! Ja, IK GA NAAR BALI!!!!!!! Onverwachst ben ik maandag tot zaterdag vrij, en ik zat te denken wat ik zou gaan doen. In Sydney blijven was geen optie, en toen kwam het idee om naar Bali te gaan. Emma zit daar nu voor vrijwilligerswerk en we hadden het er een tijdje geleden al over gehad dat het wel leuk zou zijn als ik haar daar kom opzoeken. Ik wist alleen niet zo goed wanneer, dus het was van de baan geschoven. Toen ik hoorde dat ik volgende week een paar dagen vrij ben, dacht ik gelijk aan Bali. Nou, maandagavond vertrek ik dus, en zaterdagochtend ben ik weer terug! Ik heb er echt ontzettend veel zin in!!

Het duurt ook niet lang meer voordat ik thuis ben, nog maar 3 weken totdat ik in het vliegtuig stap en afscheid neem van alles en iedereen hier..

Ik zal in mijn volgende blog alles vertellen over Bali!!


Tot snel

Kiss

Reacties

Reacties

Francis

Leuk verhaal hoor

Marieke Klein

Hallo Shalomé, Je hebt het druk zo te zien met werken en leuke dingen doen! Goed dat je je tijd daar zo optimaal benut! Fijn om te horen dat je nog wat aan de boeken hebt die je voor je lijst gelezen hebt. Toch niet voor niets zo hard gewerkt... Heel slim van je om nu naar Bali te gaan: je bent er zo dicht bij! Heel veel plezier gewenst. Geniet nog van je laatste weekjes!
Liefs, Marieke

Lily

Goed bezig Shalomé! Erg leuk om je verhalen en belevenissen te volgen en wat een kans om naar Bali te gaan; veel plezier! :-)

Ginny

Wat gaat het snel, je komt alweer bijna thuis! Wat heb je er een mooie tijd van gemaakt! Leuk om steeds weer even te lezen wat je mee maakt.

Claudia

Hoi nichtje,
Wat een mooie ervaringen doe jij op zeg! En wat nog het meest opvalt is hoe zelfverzekerd je nu over de dingen praat. Je zelfredzaamheid en je initiatieven om leuke dingen te doen zijn dingen die echt opvallen. Een echte transformatie met als hoogtepunt je zelf ingeplande reisje naar Bali. Wauw, ik lees het allemaal met bewondering.
Wat zul jij weer moeten wennen aan Nederland straks, maar wat een levenservaring heb je opgedaan!!
Tot snel. Veel liefs van ons allemaal x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active