Shalomé in Australië

What's meant to be, will be

Lieve allemaal,

Wat een reacties op mijn vorige bericht zeg! Het is heel fijn om alle lieve reacties en berichtjes te lezen, te weten dat er aan je wordt gedacht en dat er wordt meegeleefd.

Er is alweer ontzettend veel gebeurd in de bijna 2 weken die ik hier nu zit, tijd voor een nieuw bericht dus.
Ik had in dit bericht graag willen zetten dat het heel goed met me gaat en dat ik het hier geweldig heb, maar helaas moet ik er toch wat anders van maken.. Vanaf het begin heb ik heimwee en mis ik iedereen in Nederland ontzettend. Ik heb het er veel met Niels, papa, mama, opa, oma en oma over gehad, en het is geen goede oplossing om nu al op te geven en naar huis te gaan. De reden van mijn heimwee is ook niet alleen het gemis, ik voel me hier ook niet op mijn plek. In de buurt zitten weinig tot geen au pairs, en er is ook niet veel te doen (en bovendien, als ik iets wil doen moet dat dus in mijn eentje...). Ook de kinderen zijn niet wat ik van ze had verwacht. Ze luisteren niet, en Jack is erg brutaal en scheldt me vaak uit. De manier waarop Chris de kinderen opvoedt, is heel anders dan dat ik gewend ben, en voor mij is het erg moeilijk om hierin mee te gaan.
Vanwege al deze dingen heb ik een moeilijke beslissing gemaakt, namelijk dat ik me wil laten overplaatsen naar een andere familie. Gisteren heb ik hierover contact gehad met Smartaupairs (de organisatie in Australië waar ik nu het meeste mee van doen heb) en vandaag ben ik het gesprek met Chris aangegaan. Dat laatste was voor mij het lastigst, omdat ik geen idee had hoe hij erop zou reageren. Volgens mijn contract moet ik hier nog 2 weken blijven, zodat ik de tijd heb een andere familie tezoeken, en dat Chris de tijd heeft om na te denken wat hij nu wil doen en eventueel een andere au pair zoeken. Gelukkig reageerde Chris begripvol en wil hij ook dat ik een leuke tijd heb ik Australië. Wat een opluchting! Hij zegt ook dat het oké is voor hem als ik al eerder weg ga, mocht ik al eerder een nieuw gezin vinden.

In de tussentijd is mijn profiel alweer online gezet, en heb ik al 2 matches! Een van die gezinnen spreekt mij heel erg aan, en heb ik gelijk een mail gestuurd (na de brief een stuk of 3 keer te hebben gelezen

Tongue Out
). Inmiddels heb ik ook al een reactie op mijn mail gehad, of ik morgen kan bellen!
Het zou natuurlijk heel fijn zijn als dit gezin het wordt en dat ik alsnog een fijne tijd kan hebben, maar ik moet wel in mijn achterhoofd houden dat het kan zijn dat ze mij toch niet willen en dat ik mijn zoektocht moet vervolgen.

Ik hoor jullie al denken; goh wat een vervelende situatie en wat naar voor je. Ja, natuurlijk is het vervelend dat het zo moest lopen, maar uiteindelijk denk ik dat dit het beste voor iedereen is. Hier leer ik ook heel veel van, en ga ik steeds sterker inmijn schoenen staan.

Ik ben er van overtuigd dat het allemaal goed komt, en dat ik een fijne tijd tegemoet ga. En zo niet: what's meant to be, will be!

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb gebracht, en gerust heb kunnen stellen!

Zo, nu ga ik weer verder met naar de Nederlandse radio luisteren,

Ciao!

Kiss

Reacties

Reacties

Marieke Klein

Hallo Shalomé,
Jammer voor je dat je eerste ervaring tegenvalt, maar heel knap van je dat je het niet opgeeft en verder zoekt. Fijn dat Chris zo reageert: hij zal ook wel weten dat zijn zoon geen lieverdje is...
Ik zal voor je duimen dat je in dit nieuwe gezin terecht kunt en dat zij wel lieve kinderen hebben!! Is dat wel meer in de bewoonde wereld?
Je positieve instelling siert je!! Zo nu en dan balen en een traantje laten is geen teken van zwakte, maar heel logisch!!
Een dikke knuffel en laat gauw horen of het allemaal lukt!
Liefs, Marieke

Kirsten Schatorje

Klasse meid! Schouders er weer onder en genieten!!

opa Jan

Lieve Shalomé,
Ik kan een lang bericht schrijven - doe ik misschien wel via de mail - maar wat ik vooral wil zeggen is: je bent heel goed bezig om je verblijf in Australië een andere en goede wending te geven. We leven met je mee en we hopen dat het gaat lukken!!!

Roelande

Goed zo Shalomé!
You go girl!!!

Oom Hans

Ahhh, da's ook balen. Hopelijk vind je snel een leukere plek.

Joke

???? knap hoe je met alles omgaat en niet zomaar opgeeft.
Ik duim voor je dat alles op zijn pootjes terecht gaat komen.
Go girl.????????

Corrie Buijl

Ik zeg altijd tegen m'n eigen dochters en nu tegen jou : alles komt goed meiske ! Liefs van mij

Wybren

Shalomé! Ik ben trots op je, doorbijten! Respect!!

Sandra

Lieve Shalomé!
That's the way to do it...als t niet loopt zoals je hoopt of wil dan kijk je daarnaar, baal je, laat je een traan, denk je erover, deel je je gedachten en zoek je bovenal een andere weg. Eentje die je mogelijk beter past. Dat gun ik je in ieder geval ????
X

Sandra

Hihi, das gek...ik stuurde je een klavertjevier emoticon, maar daar maakt ie ????? van. Het is geen vraag of ik het je gun hoor. Ik gun het je van harte!!!! (Dan maar met uitroeptekens :-))

Claudia

Hoi meis,

Wat knap van je dat je denkt in oplossingen! Het komt vast goed. En je leert in ieder geval doorzetten en niet bij de pakken neer te gaan zitten. Die ervaring neemt niemand je meer af en maakt je alleen maar sterker. Super knap!

Veel liefs

Marlies

Wat balen dat het avontuur niet is begonnen zoals je had gehoopt en verwacht, maar knap hoor, zoals je ermee omgaat en probeert er een positieve draai aan te geven. Hoop heel erg dat je een nieuw gezin vindt dat beter bij je past (en de kinderen in ieder geval een beetje opgevoed zijn ;-)). Lijkt me geen makkelijk gesprek geweest met Chris, knap dat je het wel aangegaan bent en fijn dat hij begrip had. Ben benieuwd naar het vervolg, succes ermee!

oma Coby

Het gesprek met Chris zal wel heel spannend geweest zijn. Gelukkig dat hij goed reageerde. Wat leuk dat er gelijk twee gezinnen reageerden. Is het gezin dat je leuk lijkt in Brisbane?

Marieke

Alles heeft een reden en je wordt er zeker sterker van! Ik weet zeker dat je zoveel leert van deze trip!!!!! Succes!!

Berti

Zo! Shalomé, wat een goeie instelling! Kwetsbaar maar heel erg dicht bij jouw kracht!!!!! Goed van je! Ik hoop van harte dat dit wat wordt maar..... Anders de volgende wel!!!!
Succes!!!!

Lianne Kuiperij

Heel erg leuk om je te volgen en na je eerste mail dacht ik nu ook leuk ze schrijft weer een stukje! Wat ontzettend jammer dat het niet zo gaat als wat je hoopt! Hoop voor je dat het snel een vervolg krijgt waarin je wel kunt genieten en waar je je thuis voelt! We duimen voor je!

Annelies Kuiperij

Wat knap wat je allemaal doet! Ik doe t je niet na hoor... Vervelend van die "tegenslagen" maar daar leer je ook wel weer van. En heimwee is zo'n vreselijk rotgevoel! Had ik vroeger ook heel erg last van. Succes verder en ga genieten, voor je het weet ben je weer thuis. Groetjes!

Evert Hiddink.

Goed bezig Shalomé, Klasse. Je kan alles gebruiken om te leren en dat pik je mooi op. Succes!

Ginny

Je bent goed bezig Shalomé. Een klik is ook lastig te voorspellen op zo'n afstand. Fijn dat je een nieuwe kans pakt en krijgt! Succes!

Annemiek

Jeet Shalomé, wat jammer dat je hier je plekje niet hebt gevonden! Maar heel goed van je dat je op tijd aan de bel hebt getrokken. Het komt vast allemaal goed. Hopelijk al bij het volgende gezin. De eerste weken zijn qua heimwee vaak ook het lastigst. En zeker als je ook bij een gezin zit wat het toch niet helemaal is.
Ik lees graag in je volgende update dat je je plekje helemaal hebt gevonden.
Groetjes!! :)

Ali Maathuis

Hallo Shalomé . Wat ontzettend jammer dat je nog niet je plek gevonden hebt. Hopelijk vind je gauw een ander gezin waar je met plezier mag zijn. Misschien word je heimwee daar ook minder van Hou de moed er in !! Lieve groetjes Jan en Ali.

Margriet Brubacher

Dag Shalome,
Ik vind het toch heel dapper van jou om zo volwassen te reageren op jouw toestand! Je mag trots op jezelf zijn, meid!!!
We wensen je veel success in het vinden van een ander gezin, en hoop het snel te horen!
Liefs,
Margriet & Lavern

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active