Shalomé in Australië

Here we go

Lieve allemaal,

Ik weet even niet zo goed hoe ik moet beginnen, maar ik zal wat proberen

Embarassed

Laat ik jullie eerst maar weer allemaal bedanken, want wat een reacties en berichten weer! THANKS A LOT!

Zo, laat ik dan maar gelijk met de deur in huis vallen met goed nieuws: het gezin waar ik het in mijn vorige bericht over had, is het uiteindelijk ook geworden!Lauren is een alleenstaande moeder van 2 meiden: Ava van 3 en Nyah van 1. Ze wonen in Gymea Bay, een suburb van Sydney.
Lauren heeft momenteel een au pair uit Hong Kong, maar in hoeverre ik het begreep, wasLauren niet heel enthousiast over haar.. Ze ruimde niet op en haar kamer was een zooi, Lauren omschreef het dat het leek alsof ze er een 3e kind bij heeft (niet in de goede zin van het woord).
Lauren is begonnen met het opzetten van haar eigen spray-tanning business, dus krijgt het de komende tijd erg druk. Ik zal dus hard nodig zijn, vooral voor Nyah, want Ava gaat 2 keer per week naar de opvang.
Vanaf 19 oktober kan ik bij haar terecht, dat duurt dus nog ongeveer 1,5 week. Het plan was om dit weekend al naar Sydney te gaan, in een hostel. Echter, dit plan gaat niet door. Nee, ik blijf niet tot 19 oktober bij Chris, en nee, ik kan ook niet eerder bij Lauren terecht, en nee, ik ga ook niet voor 1,5 week naar huis!Komende zaterdagavond vlieg ik naar Sydney, om 18.15 lokale tijd (10.15 in Nederland, 19.15 in Sydney). Ik kan bij een nicht van een nicht van papa (volg je het nog?)blijven logeren totdat ik bij Lauren terecht kan! Laat ik het eerst even wat duidelijker maken: Anne-Margreet, een nicht van papa, heeft familie in Australië wonen. Ze wonen toevallig in Sydney, niet ver van Gymea Bay. Anne-Margreet heeft contact opgenomen met haar familie, en ze waren erg enthousiast en wilden me graag eens ontmoeten. Toen ik zelf contact opnam met haar nicht (Nicole), zei ze gelijk al dat ik meer dan welkom ben en er mag blijven logeren. Ik wist dat Australiërs ontzettend vriendelijk en gastvrij zijn, maar dit slaat echt alles!
Zaterdagavond pak ik in Sydney de taxi naar de broer van Nicole en blijf daar eerst 1 nacht slapen. Nicole haalt me dan zondag op, en dan kan m'n Sydney-avontuur beginnen!

Er is niet heel veel nieuws te vertellen over wat ik hier nog allemaal heb gedaan, ik zit vooral veel alleen thuis. Vrijdag ben ik wel met een Duitse au pair naar Noosa geweest om te lunchen, en daarna zijn we op het strand gaan zitten. Het weer was heerlijk en het was erg gezellig! Als klap op de vuurpijl zagen we een dolfijn en walvis toen we op het strand zaten!

Ik noemde het tijdsverschil met Sydney al even kort. In Sydney is het al 1 uur later dan de plek waar ik nu zit (Queensland is de enige regio in Australië die het hele jaar door dezelfde tijd heeft). Vanaf zaterdagavond zal het tijdsverschil met Nederland dus 9 uur zijn, en het duurt niet lang voordat dat 10 uur is, namelijk als bij jullie de wintertijd in gaat.
Ik weet nou niet of ik er blij mee moet zijn of niet. Ik heb 's ochtends wat langer de tijd om te appen, en 's avonds minder, voor jullie is dit precies andersom natuurlijk. We zullen snel zien hoe dit uitpakt!

Inmiddels is Chris alweer thuis met de kinderen, en heeeel belangrijk: mijn eten!

Ik zou zeggen: voor jullie nog een hele fijne dag en tot snel ofzo,

Cheers!

Kiss

Reacties

Reacties

Oom Hans

Hoi, dat klinkt een stuk beter! Veel plezier in Sydney. Neem je zelf ook een spray-tan?

Marlies

Gelukkig, dat klinkt goed zeg! Ik hoop echt dat dit gezin beter gaat bevallen, maar dat moet toch haast wel (uitschelden kunnen ze je in ieder geval nog niet, dat scheelt). Zit je nog wel een beetje dichtbij het strand? Anders inderdaad maar een gratis spray-tan (secundaire arbeidsvoorwaarde).

Succes en veel plezier!

Marja

Wat fijn voor je Shalomee dat je naar Sydney gaat. Ik hoop voor je dat dit gezin je beter ligt, de leeftijd van de kinderen lijkt me prettiger.
Inderdaad hebben wij ook altijd die enorme gastvrijheid van onze familie in australië ondervonden. Mensen maken nergens een probleem van. Nicole heeft kinderen van jouw leeftijd, lijkt me helemaal leuk.
Doe vooral de hartelijke groeten aan onze familie en geniet van alle mooie dingen. Liefs

Wybren

Klinkt veel belovend! Super gedaan! Je kan trots zijn op jezelf!!

Sandra

Lieve Shalomé,
Helemaal top! Veel plezier op je nieuwe avontuur!

Liefs sandra

h.grooteboer1@upcmail.nl

Dag lieve Shalome,
Wat een opluchting denk ik,voor jou nu je een ander gezin hebt gevonden.Het klinkt allemaal goed wat je schrijft.En mooi dat je via AnneMargreet contact hebt met familie van haar.Het geeft bij ons op de Walstraat in ieder geval een erg goed gevoel.Prima gedaan,meisje.Liefs van opa Henk.

oma Coby

Vanaf vandaag wordt het anders. Het is weer spannend, vind je niet? Maar eerst fijn een week bij familie. Dat zal heel fijn zijn. Veel plezier!

Annemiek

Leuk om te lezen, meid!
Ik hoop echt dat deze familie een betere match is. Heel veel plezier de komende tijd in Sydney. Super vet!!
Xxx

Marieke Klein

Fijn Shalomé dat je nu in Sydney bent! Geniet van de nieuwe plek! Hopelijk krijg je nu wel leuke kinderen onder je hoede... Geniet van de dagen met je familie!
Liefs,
Marieke

Vincent Tiellemans

Hoi meid. Wat knap dat je het allemaal zo doet! ben wel jaloers hoor! zeker als ik bedenk dat je over twee maanden met de kerstboom op het strand zit!! hihi. dat zou uk ook wel eens mee willen maken.
Veel plezier in Sydney!! Hou vol en bovenal GENIETEN!!!!!! Groetjes van Vincent Irma ook natuurlijk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active