Shalomé in Australië

Long time no see!

'Long time no see!' Ja dat klopt, best een druk leven hier..

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik zeggen: wauw, wat een reacties op mijn vragenrondje (welgeteld 1 vraag).. Hier had ik wel wat meer van verwacht, aangezien jullie op al mijn vorige berichten je vragen afschoten!
Nou goed, Inge om je vraag te beantwoorden: ja, het water stroomt hier inderdaad de andere kant op als je de wc doortrekt (al merk ik er vrij weinig van moet ik zeggen).

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat op mijn blog heb geschreven, dus ik ga even terug in de tijd.

Goed, de barbecue. Ja, over die dag alleen kan ik al een heel boek schrijven, wat een gedoe zeg! Ik had een Opal card gekocht (een soort OV-chipkaart, te gebruiken in Sydney), en gelijk dezelfde dag al geactiveerd. Natuurlijk kon je er alleen tegoed op zetten met je bankpas, en daar had ik nog geen geld op staan. Dan maar een gewoon kaartje kopen (wat overigens veel duurder is, omdat je op zondag voor $2.50 reist met je Opal card, maakt niet uit waar je naartoe gaat). Op het station waar we hadden afgesprokenwilde Jenneke er wel geld op zetten voor mij, aangezien ik het bedrag toch gelijk contant kon terugbetalen. 'Card not valid'. Hmm oké, vreeeeemd.. Via internet konden we er gelukkig wel geld op zetten, maar bij het inchecken weer: 'card not valid'. Fijn, $40 op de kaart wat ik niet kon gebruiken. Uiteindelijk heb ik de rest van de dag gratis kunnen reizen (thanks aardige Australiërs, en ook thanks voor mijn lef een aantal keer zwart te rijden).
De barbecue zelf was gelukkig erg gezellig, ondanks dat iedereen een beetje bij z'n eigen 'clubje' bleef.

Het weekend erna was Halloween! Dat is nogal een happening hier, dus er moest gefeest worden! Samen met een paar andere au pairs zouden we iets gaan doen, we wisten alleen nog niet wat. We besloten naar Bungalow 8 te gaan, daar scheen een leuk feest te zijn. Helaas lukte het mij niet meer om een kaartje te kopen, maar gelukkig was ik niet de enige zonder kaartje. Maike (een Duitse au pair) en Eegje (Nederlands) hadden ook geen kaartje, dus wij zouden met z'n drieën iets zoeken. Eegje kwam wat later omdat ze wat langer moest babysitten dan verwacht, en in die tijd hebben Maike en ik bij Harbour Bridge en het Opera House gezeten met een fles wijn (sorry Eegje, dat de fles al leeg was toen je kwam

Embarassed
).
Met z'n drieën liepen we richting Darling Harbour, waar we uiteindelijk een club in gingen. Uiteindelijk zat ik om 2.30 in de bus terug naar huis, wat betekende dat ik pas tegen 4 uur thuis zou zijn. Gelukkig waren Ava en Nyah bij hun vader, dus ik kon uitslapen. HA, niet dus!! Om 8.15 was ik alweer wakker... De rest van de dagheerlijk op de bank doorgebrachtmet André Rieu op tv, want dat werd hier uitgezonden (lekker Nederlands)!

Afgelopen vrijdag ben ik met Eva (een Zwitserse au pair die ook in Gymea Bay zit) uitgegaan in Gymea. Althans, dat was het plan. Gymea is erg saai, dus we belandden in Cronulla. We besloten niet al te laat weer terug te gaan, aangezien we allebei een aardig eind moesten lopen.
Zaterdag nam Chonteau (Roberts dochter, ja oké, nu stop ik met al die namen hoor!) mij mee om te lunchen en naar de waterpolo wedstrijd van haar broertje en vriendje te gaan. In eerste instantie zouden we naar Bondi Beach gaan, maar de weersvooruitzichten waren daar niet echt naar.. Na de wedstrijd namen ze me mee uit eten. Ik heb echt zo veel geluk met (een soort van) familie in de buurt! (Ze wonen letterlijk op loopafstand van mij!)
Zondag ben ik samen met Jenneke naar Wildlife en Madame Tussauds geweest, na een tijdje in mijn eentje te hebben rondgedwaald in Sydney (een goede manier om ideeën op te doen voor souvenirs!). Verzadigd met een muffin en chocolademelk zat ik weer in de trein naar huis, en was het weekend alweer voorbij.

Goed, en laat ik dan nu ook maar eens vertellen wat er hier doordeweeks allemaal gebeurt. Helaas is dit niet zo spectaculair als mijn weekenden, maar ik zal m'n best doen er iets boeiends van te maken!
De afgelopen 2 of 3 maandagen hebben de meiden gelogeerd bij oma (dit doen ze elke week een keer, gewoon voor de gezelligheid), dusdat was een soort extra vrije dag. Dinsdagochtend heeft Ava dansles, dus als oma haar daarnaartoe heeft gebracht komt zeNyah rond 11 uur brengen.Rond 10/11 uur heeft Nyah haar eerste slaapje, wat 1,5tot 3 uur duurt (afhankelijk van hoe moe ze is en hoe laat ze naar bed gaat). Als ze wakker wordt geef ik haar lunch en speelt ze een beetje. Als ze erg moe is gaat zerond 3/4 uur nog een keer naar bed. Woensdagen vrijdag zijn de dagen dat Ava naar de opvang gaat, dus dan heb ik alleen Nyah. Donderdag zijn ze er allebei de hele dag, en als Lauren er is gaan we in ieder geval 's ochtends even de deur uit.
Lauren is bezig met het opzetten van een spraytanning business, maar ze opent haar deuren pas op 1 december. Tot die tijd werkt ze dus nog niet echt, maar ze heeft wel veel meetings. Ook gaat ze minimaal 1 keer per dag naar de sportschool (aanstaande zondag heeft ze een belangrijke wedstrijd waarvoor ze ook een heel streng dieet heeft, gelukkig is dat na zondag allemaal voorbij), en doet ze boodschappen. Waar ze de rest van de tijd is als ze weg is weet ik niet precies, maar elke dag komt ze weer terug

Wink
.

Gisteravond zijn we naar het strand geweest om daar te eten, en de meiden konden even spelen. Toen we weer thuis kwamen heeft Nyah fijn de hele boel ondergekotst (gisteren was daarom ook de eerste keer van mijn leven dat ik kots heb opgeruimd). Gelukkig was ze vandaag al wel weer aan de betere hand, ze was alleen nog een beetje hangerig (wat ik niet zo erg vond, aangezien ik ook verkouden begin te worden).

Zo, dat is een beetje wat er hier allemaal gebeurt. Ik begin me hier steeds meer thuis te voelen, en gelukkig accepteren de meiden mij ook helemaal!

Vanuit een regenachtig (snif!

Cry
) Sydney zeg ik: nog een fijne dag, en tot ziens!
Kiss

Reacties

Reacties

Corrie Buijl

Weer leuk verteld en geschreven , liefs van mij xxx

Joke

? wat een mooi avontuur. ????

Opa Henk

Nou, wat een leuke ervaringen heb je daar. geniet er van meid. Fijn dat je je steeds beter thuis voelt in Sydney en ook vrienden maakt.Ik vind dat je verbazend goed je belevenissen op papier zet.
Groeten, Opa Henk

Marieke Klein

Je maakt nu in ieder geval veel meer mee en ziet wat meer van de omgeving. Eén troost Shalomé: voor de meeste mensen is het leven buiten het weekend, niet zo spectaculair... Daar heb je de weekend voor en dat is voor velen ook niet zo bijzonder als de jouwe!
Mooi dat je je daar geaccepteerd voelt en leuke mensen om je heen hebt om gezellige dingen mee te doen! Nog even en Annemiek is ook in Australië. Het zou leuk zijn als jullie elkaar ook kunnen treffen.
Liefs,
Marieke

Marja

Je moet er even voor gaan zitten Shalomé om je verhaal te lezen. Gezellig die weekenden volgens mij leef je daar naar toe. Lekker dat je in een leuk gezin zit en de kinderen je lief vinden. Wat heerlijk dat het bij jullie zomer is. Afgelopen zondag zijn je ouders en Jonathan hier geweest. heel gezellig en we hebben natuurlijk even over jou gesproken. Je grote broer mist je echt wel hoor.
Lieve Shalomé, geniet van dat verre Australië en tot horens.

Marianne Schoonbrood.

Hoi Shalome,
Oma Co'tje heeft ons mailadres toegevoegd , op ons vezoek natuuurlijk .
Ik vind het heel leuk om je reisverslag te lezen.
Fijn om te lezen dat je nu op een fijne plek zit.
Geniet van deze bijzondere tijd.

Groetjes Henk & Marianne Schoonbrood.

Oma Iep

Ik ben blij dat je het steeds beter naar de zin hebt je ziet veel en leukook dat je zoveel vriendinnen maakt. Lieve groetjes Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active