Shalomé in Australië

Geluk

Ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in de rest.


Wauw, alweer een bijna een maand sinds mjin laatste blog! De tijd vliegt en ik heb het zelf niet eens in de gaten!

Ik wil graag beginnen met een bericht aan opa Jan. Naar aanleiding van mijn vorige bericht heeft opa mij een lange mail gestuurd met allemaal vragen, ik hoorde alleen van Niels dat opa er zelf ook wat domme vragen tussen vond zitten.
'Ik ben benieuwd naar foto’s van de beide kinderen voor wie je de zorg hebt. En als je eens weer een verhaal schrijft wil ik ook graag weten wat je met ze doet, hoe je ze verzorgt, of je dat goed kunt, of je er veel van leert, enzovoort.'
Voor foto's van de kinderen kunnen jullie op mijn tweede fotoserie kijken, daar staan wel wat foto's van ze op. Als ik binnenkort weer genoeg foto's heb, zal ik die er natuurlijk ook bij zetten!
Ik zit erg veel thuis met de kinderen, als Ava er is maak ik vaak slingers met haar, we houden dancepartys, en kijken films (rust!!!). Nyah doet ook vrolijk mee! Ik leer ontzettend veel hier, ik zie veel goede dingen, maar er zijn natuurlijk ook veel dingen waarvan ik denk: nou, zo ga ik het later dus echt níét doen! Een voorbeeld daarvan is het eten: de meiden eten vaak hun eten niet op, en krijgen dan nog wat anders. Er wordt ontzettend veel eten weggegooid, Ava vraagt vaak om iets waar ze maar twee hapjes van neemt, en gooit het vervolgens weg. Als ik er ben probeer ik er wel voor te zorgen dat ze dat in ieder geval minder doet..
1,5 week geleden was ook voor het eerst dat ik ze klaar maakte voor bed: in bad/onder de douche en de pyjama aan. Met Ava is het naar bed gaan meestal een ramp, dus ik was er ook erg verbaasd over dat ze bij mij zelf zei dat ze naar bed wilde (off we go!) en binnen een kwartier sliep ze!
'Verder wil ik graag weten hoe hoog kangoeroes kunnen springen, en hoe ver en hoeveel soorten er zijn. Graag ook een foto van een kangoeroetje in een buidel. Als een kangoeroe twee jongen krijgt, heeft ze dan ook twee buidels?'
Voor de kangoeroes wil ik jullie graag doorverwijzen naar Google, want dit weet ik echt allemaal niet, haha!

Goed, nu de afgelopen weken. Nadat Nyah ziek was geweest, was ik ook verkouden. Het ging over, en Lauren ging2 nachten naar en hotel in de stad. De kinderen waren bij oma, dus daar had ik geen zorg voor. Maar in plaats van helemaal los gaan (

Wink
) werd ik ziek, net toen m'n verkoudheid over was! Een dag lang als een lappenpop op de bank gelegen, en sinds 5,5 jaar(!!!) voor het eerst weer overgegeven. En wat hadden Lauren en haar moeder medelijden met me! Gelukkig was ik in het weekend weer helemaal opgeknapt, zodat ik met Jady en Jenneke naar de Dutch shop kon, heerlijk inkopen gedaan!

De week ernakreeg in een herkansing voor m'n vrije dagen, want Lauren ging samen met Scott (de vader van de kinderen, Laurens 'voormalige' ex) een weekje naar Byron Bay. Ook die week waren de kinderen bij beide oma's, en 2 dagen bij mij. Op de heetste dag die week ben ik samen met Jady naar Bondi Beach geweest, heerlijk afkoelen in de zee!
Die vrijdagavond kwamen Lauren en Scott weer terug, en sindsdien woont Scott hier ook (vandaar 'voormalige' ex, want ze zijn weer samen). Ik heb nu dus niet meer alleen een hostmom, maar ook een hostdad!
Oh ja, die week ben ik ook naar de repetitie van een orkest geweest! Ik had hun website al bezocht, alleen daar stond nergens een e-mailadres of telefoonnummer. Ik heb het er dus maar gewoon op gegokt, want nooit geschoten is altijd mis. Al op het station zag ik een meisje lopen met iets wat op een instrumentkoffer leek, dus ik vroeg haar maar gewoon of ze daar toevallig ook naartoe ging. Het antwoord was ja! Ze vertelde me dat ze ook een au pair is, ze komt uit Duitsland.Het orkest was erg leuk, aardige mensen! Helaas ben ik daarna vergeten om naar de repetities te gaan

Frown
, en binnenkort hebben ze een concert. Ik denk dat de eerstvolgende repetitie eind januari is, maar ik zal bij het concert kijken!

Afgelopen week heb ik het wel lekker rustig gehad, Laurens business zou eigenlijk 1 december openen, maar dat is uitgesteld tot waarschijnlijk 1 februari. Lauren is veel thuis geweest, want ze hoeft niet meer zo veel te sporten voor de wedstrijd. Daar is ze trouwens eerste geworden!!
Zaterdag ben ik samen met Jady en Jenneke naar een picknick voor au pairs geweest, waar ik Maike ook tegenkwam (het Duitse meisje met wie ik met Halloween uit ben geweest).
Ik heb deze week ook EIN-DE-LIJK besloten wanneer ik nou precies thuis kom. Ik zat enorm te twijfelen tussen 28 februari en 13 maart. Ik heb uiteindelijk besloten wat waarschijnlijk het beste is, en dat is gewoon mijn tijd tot 13 maart vol maken! Nu hoef ik alleen de plaats van vertrek te wijzigen, en dat is zo goed als rond!

Laughing


Ik moet ook nog even watkwijt over mijn geluk. Ik besef me steeds vaker hoe gelukkig ik hier eigenlijk ben, en trots op mezelf. Ik zit gewoon helemaal in m'n uppie aan de andere kant van de wereld!!
Papa en mama:ik wil jullie even heel erg bedanken voor dat jullie mij zo hebben aangemoedigd om op zoek te gaan naar een ander gezin, en mij hebben gepusht om te blijven!
Niels: ik weet niet eens waar ik moet beginnen! Wauw, ik heb echt geluk met een vriendje zoals jij! Hoe jij me steunt en in me gelooft, hoe je me aanmoedigt te doen wat het beste voor me is!
Er zijn natuurlijk nog veeeeeeeeeel meer mensen die me helpen, steunen en aanmoedigen, maar als ik iedereen persoonlijk moet gaan bedanken, vergeet ik ongetwijfeld mensen. Bij dezen wil ik iedereen bedanken voor wat jullie allemaal voor me doen, en voor het feit dat jullie de moeite nemen om mijn berichten te lezen!

Jullie horen snel weer wat van me!

Kiss

Reacties

Reacties

Irma

He meis wat leuk om weer een verslag te lezen. En wat knap hoe he het allemaal doet daar. Wat ben ik blij voor je dat je het niet opgegeven hebt en nu kunt genieten en leren van deze ervaring.
Zoals ik uit je verhaal opmaak past dit gezin prima en heb je ook tijd voor leuke en leerzame dingen voor jezelf.
Wat staat er zoal op je lijstje voor de komende maanden of heb je geen lijstje met dingen die je nog wilt doen of zien.
Van mij een dikke duim voor jou, liefs Irma.

Joke

?????????
Bedankt voor je verhaal.
Leuk om wat van je te lezen.
Groetjes

Marieke Klein

Hallo Shalomé, wat een uitgebreid verhaal! leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Je bent echt moedig, dat je zo op mensen afstapt en dingen doet, zoals het orkest! Fijn dat het gezin je bevalt. Grappig om te lezen dat jij de dingen later anders gaat doen! Zo leer je op allerlei manieren van verschillende mensen wat het beste bij jou past, en dan nog moet je afwachten hoe het in het echt zal gaan: misschien krijg jij wel monsters van kinderen en vergeet je alle goede voornemens weer... (grapje!).
Binnenkort een warme Kerst voor jou: ik ben heel benieuwd naar je verhalen daarover.
Geniet van de zomer en tot de volgende keer!
Liefs, marieke

Jenneke

Ik lees over mezelf wat leuk :) nee leuk stukje hoor gekkerd

opa Jan

Dag Shalomé.
Alweer een leuk stukje. Mooi dat je zoveel steun hebt gehad en nog steeds hebt aan papa, mama en Niels. Wat maakte dat je zo twijfelde tussen 28 februari en 13 maart? Dat kun je misschien in een persoonlijke mail aan mij schrijven. Gelukkig dat het 13 maart is geworden. Gewoon blijven zolang je oorspronkelijk van plan was. Eerder terugkomen geeft later misschien toch een bijsmaakje aan alle goede ervaringen die je nu opdoet.
Zet haar op!!!

Yvette

Alweer bijna een half jaar! Pff tijd gaat snel, hopelijk ervaar jij dat ook zo! Ik heb zoveel respect voor je Shalome hoe jij je draai daar hebt gevonden aan de andere kant van de wereld! Ben erg blij om te horen dat het je ze goed afgaat en dat je er zo gelukkig bent. Ga je enorm missen rondom de kerstdagen vooral, maar met mij velen natuurlijk.. Belangrijkste blijdt natuurlijk wat jij aan deze ervaring gaat hebben! Kijk uit naar je volgende verhaal! Dikke kus

Emmy van der Stoel

Leuk om weer van je te horen!
En fijn dat het goede berichten zijn en dat het weer goed gaat met je. Ik moet vaak aan je denken.
Zeker ook met de Kerst, het zal wel een vreemde gewaarwording zijn om Kerst te vieren in de zomer.
Niet dat het hier al winter is, maar dat kan nog komen, de dagenzijn wel kort, het is vroeg donker.
Shalomé, het beste met je,
liefs, Emmy

oma Coby

Een ontroerend einde, ik moest bijna een traan wegpinken, echt waar.
Kleine kinderen en eten blijft een moeilijke combinatie, maar het lijkt me lastig als de ouders er anders over denken dan jij. Je zult wel vaker dingen meemaken waarover je aan het denken komt. Dat is ook het leuke van au pair zijn. Groeten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active