Shalomé in Australië

Merry everything and a happy always!

En toen was het alweer 2016.. Ik hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad, en goed en veilig het nieuwe jaar in zijn gekomen!

Eerst wil ik even wat rechtzetten van mijn vorige blog: ik vertelde jullie dolenthousiast dat Lauren eerste was geworden bij de wedstrijd, maar stiekem was ze tweede. Sorry Lauren, maar alsnog heel goed hoor

Innocent
.
Ik vertelde ook dat ik mijn vertrekdatum heb vastgesteld, en nu kan ik jullie ook vertellen hoe laat ik aankom in Amsterdam: op zaterdag 12 maart om 21.50 (Sydney tijd, 11.50 in Nederland) vertrekt mijn vliegtuig, en de volgende dag, zondag 13 maart, kom ik om 14.20 aan in Amsterdam!

Zo, en dan graaf ik nu even heeeeel diep, want ik moet eerlijk zeggen dat ik echt niet meer weet wat ik nou ook al weer allemaal heb gedaan afgelopen weken

Embarassed
.
De weken voor kerst heb ik een paar keer met Annick afgesproken, een Vlaamse au pair bij mij in de buurt. We hebben heerlijk geluncht bij het Opera House en de Harbour Bridge, zijn een paar keer naar het strand geweest en hebben late night Christmasshopping gedaan. Nouja, Christmasshopping; voor ons niet echt. Voor ons was het meer heel erg lang naar een parkeerplekje zoeken, avondeten en door een druk winkelcentrum lopen.

Vrijdag 15 december was de rust wedergekeerd in huize Capelin, want Lauren en Scott vertrokken 's ochtends vroeg naar Fiji: een verassing van Scott. De kinderen waren weer bij de oma's, dus de eerste 2 dagen kon ik doen wat ik wilde.
Gelijk de eerste dag kwam Jenneke hier, en zijn we samen naar de kapper geweest. Dat is dus al iets wat ik hier niet meer ga doen: zespoten m'nhaar niet nat met een plantenspuit voordat het geknipt werd, en alleen de achterkant werd geknipt. Ik mocht ook nog 23 dollar neertellen voor een (mislukte) vlecht.. 's Avonds heb ik met Jady en Jenneke een pubcrawl in Sydney gedaan. Bij de tweede pub waar we waren, werd ik door 3 dansende-mannen-verkleed-als-vrouwen op het podium geroepen met nog 2 andere meiden, en mochten we heel Dancing Queen ongemakkelijk met een lelijke grote sjaal op het podiu staan dansen. Wat hebben wij hierom gelachen zeg!
De volgende dag voelde ik me niet bepaald wat je zegt goed. Ik weet niet of het nou kwam door het uitgaan of dat ik me sowieso niet lekker zou voelen.. Overdag ben ik (tegen beter weten in) toch even met Annick naar het strand geweest. Gelukkig zijn hier nog wel wat mooie foto's uitgerold voor op mijn kerstkaarten!
Zondag voelde ik me gelukkig een stuk beter, want de kinderen stonden weer voor de deur. Toen oma ze weer kwam ophalen, vroeg ze of ik mee kwam naar haar huis, omdat ze 's avonds met de kinderen naar de Christmas Carols in het park zouden gaan. Echt super lief dat ze zo aan me denken en me ook betrekken in hun plannen! De volgende dag vroeg Ava dan ook of ik 's avonds weer mee zou gaan naar opa en oma. Heel erg lief, maar deze keer heb ik even overgeslagen

Embarassed
.
Op dinsdagavond kwam Lauren en Scott weer thuis van Fiji. Ze hebben het heel erg leuk en fijn gehad, en ze hebben hun trouwgeloften daar opnieuw uitgesproken!

En toen was het alweer kerst! Een kerstgevoel had ik niet echt, toch een gek idee om hier kerst te vieren in de zon. Op kerstavond heeft de kerstman heel veel cadeautjes voor Ava en Nyah achtergelaten, en lief als ie is heeft hij mij ook niet overgeslagen! Van Lauren en Scott kreeg ik een Australische strandhanddoek en 2 tassen.
Voor het ontbijt gingen we naar opa en oma (Laurens ouders), hier waren haar broer met zijn vrouw en 3 kinderen ook. Daar natuurlijk ook cadeautjes! Ik kreeg een doos chocolaatjes, 2 Australian Christmas theedoeken en (het allerleukste cadeau) een pot Nutella met 'Shally' erop, wauw!
We gingen gelijk door naar oma (de moeder van Scott) om daar te lunchen. Hier waren zo ontzettend veel mensen, en ik heb echt geen flauw idee wie het allemaal waren.. Hier kreeg ik een geurkaars voor op mijn kamer.
Op kerstdag bleven Scott en Ava bij Scotts vader slapen, en de volgende dag ging het gezin met z'n vieren naar de zus van Scott die ergens op vakantie waren. Ik had dus weer een weekend het rijk voor me alleen!
Ohja, onze kerstdag werd ook op een bijzondere manier afgesloten. Toen ik rustig in mijn kamer zat, hoorde ik Lauren opeens allemaal rare geluiden maken, en niet veel later: 'Shally? We have a spider!'. En het was geen kleintje.. Na een uur (geen grap, hij verstopte zich nog even achter de tv)hadden we hem te pakken met de stofzuiger! Konden we toch nog met een gerust hart slapen, haha.

Ook oud en nieuw stond al snel voor de deur! 30 december heb ik samen met Ava lang in de keuken staan om allemaal lekkere dingen gebakken: appelflappen, fairy cupcakes en muffins. 's Avonds snel naar Jady, waar ik die nacht met Paulien al bleef slapen. De volgende ochtend vroeg (lees 6.30) was ook Jenneke er, en een kwartier later renden we naar de bushalte om op tijd een plekje op het veld te bemachtigen. Om 8.00 kwamen we aan, en tot onze verbazing waren we zo ongeveer de enigen.. We hadden net zo goed pas rond 17.00 aan kunnen komen, maar het was evengoed heel gezellig.
Om 23.30 hebben we nog even een soort van ruzie gehad met asociale Australiërs, maar we hebben wel van het vuurwerk genoten! Heel bijzonder om dat eens in het echt mee te maken! Foto's volgen!
We bleven nog een nacht bij Jady slapen, want op 1 januari was er nog een Dutchies nieuwjaarsborrel georganiseerd. Met tussen de 250 en 300 Nederlanders hebben we op Bondi Beach een nieuwjaarsduik gedaan met onze Unox mutsjes. Dit trok natuurlijk de aandacht van veel mensen, vooral de Chinezen

Tongue Out
.
We hebben afgesloten met pannenkoeken, kroketten, kaassouflés en frikandellen. Moe maar voldaan kwam ik weer thuis.

Nog moe van afgelopen dagen mocht ik vandaag ook al weer even aan de bak. Sjongejonge, dat viel ook niet mee met 2 kinderen die hartstikke moe zijn van 2 dagen weinig slaap.. Gelukkig heb ik mezelf er doorheen geslagen, en kan ik zo weer heerlijk mijn bedje in kruipen.

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne dag, ik zal snel weer wat foto's op mijn blog zetten!

Liefs vanuit Australië, en tot snel!

Kiss

Reacties

Reacties

Oom Hans

Hoi Shally, klinkt heel leuk allemaal. Pas maar op met die spinnen daar :).

Joke

Hoi shalome.
Wat een avonturen .
Gelukkig heb je tassen gekregen kun je straks alles weer mee krijgen naar ons kikkerlandje.
Het is hier vooral nat.

Ik zag dat boven aan je blog staat dat je op 2_1_ 2000 het bericht plaatste?
???? je bent toch wel gewoon in 2016 !!! ????

Wens je nog heel veel plezier toe
????

Opa Henk

Hai Shally
Je hebt zo te lezen al heel wat contacten in Sydney en beleeft veel daar.Geniet er maar goed van. Straks als je weer hier bent,kun je terug zien op een prachtige tijd.Ik wens je de resterende tijd nog heel veel plezier toe.
Groeten,
Opa Henk

Claudia

Hiiii Shally,
Wat leuk om je avonturen weer te lezen. En super dat je zo actief bent in je vrije tijd met je sociale leven en de leuke activiteiten die jullie doen! Fijn dat je zoveel vrije dagen had, zo maak je naast je au pair-schap ook wat mee van 'the real Australian life'.

Geniet en werk ze nog de laatste paar maanden.

Veel liefs van ons allemaal

Jenneke

Unoxmuts? Huh? ????


Xxxxxxxxxxxx een gekke aap

opa Jan

Bedankt voor de mooie foto's. Vooral de laatste van de kangoeroe met een jong in het buideltje is erg leuk. Heb je nog fotoruimte nodig op je blog?

Marieke Klein

Hallo Shalomé, Een mooi verhaal weer! Die spinnen hè! Dat is ongeveer het enige dat ik tegen Australië heb!! (En slangen natuurlijk ook!)Ik houd niet zo van vuurwerk, maar om het daar in Sydney mee te maken lijkt me een fantastische ervaring! Wat maak je veel mee!
Liefs, Marieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active